Někdy se říká, že psát umí každý. To sice ano, jenže…
Copywriting není jen o tom napsat pár vět bez chyb (po pravdě – není to ani jeho nejvýznamnější část). Mnohem důležitější je, aby se každý text čtenářům dobře četl a mluvil jejich jazykem. A aby tak trochu kouzlil. A proměnil je ve vaše zákazníky.
Přesně tohle moje texty umí. Mám totiž zkušenosti s psaním pro různé obory, přesah do řady dalších oblastí a hlavně osvědčené spolupracovníky, kteří mi pomáhají vyladit i zdánlivé drobnosti.
Často se ptáte, jaká je cena za SEO copywriting a další služby. Je to jednoduché – pracuji s hodinovou sazbou, která je stejná, ať už chcete natextovat e-shop, nebo jen napsat PR článek.
Aktuálně je moje sazba 1 100 Kč/hod.
Co za ni získáte?
I když jsem samostatný copywriter, nabízím vám podobné výhody jako agentury. Od striktního dodržování termínů až po texty vybroušené několika lidmi.
Oproti většině freelance copywriterů (o umělé inteligenci ani nemluvě) vám tak můžu nabídnout kvalitnější služby. A přitom mnohem levněji, než na kolik by vás vyšly u agentury.
Asi vás to nepřekvapí, ale jednotná cena neexistuje. Záleží vždy na rozsahu práce, složitosti tématu, dodaných podkladech a tak dále a tak dále… Ale nebojte se, nebudete kupovat zajíce v pytli – jakmile od vás dostanu zadání a potřebné informace, připravím orientační rozpočet.
Obecně můžu říct, že:
Samozřejmě. Copywriter nemusí být odborník na danou oblast – zvlášť když texty budou číst hlavně laici. Zároveň se ale v tématu musí alespoň základně orientovat. Jen tak dokáže čtenářům ukázat přínosy a udělat z nich vaše klienty.
Proto od vás vždy chci, abyste mi svoje služby a produkty popsali. A spoustu informací mi dodá i Google nebo AI.
Na rozdíl od většiny dalších freelancerů nepracuju sám. Než vám článek, webovou stránku nebo jiný text pošlu, vždycky ho projde ještě další copywriter a korektorka. Díky nim odstraním všechny případné nejasnosti, chyby a překlepy. A vy dostanete co nejlepší texty.
Výstupy navíc vždy posílám v domluveném termínu. A samozřejmostí je i správná práce se SEO a klíčovými slovy nebo využití znalostí z dalších oborů.
Záleží to na tom, co potřebujete. Jestli čekáte, že za 5 minut vytvoříte skvělé texty na web, které vás odliší od konkurence, tak vás zklamu. Výsledek bude v lepším případě průměrný (spíš ale ještě horší – nudný, nepřirozený a plný vaty).
I s umělou inteligencí totiž musíte umět pracovat. A věnovat tomu dost času. Pak můžete vytvořit obstojný text, který stačí jen dopilovat.
Počítejte ale s tím, že vás taková práce může stát i několik hodin. Čím to je? To vám vysvětlím v e-booku Jak využít AI v copywritingu.
Samozřejmě, neznamená to ale, že je to vždy ta lepší cesta. Záleží to na tom, jak budou texty vypadat. Tedy kolik jste si s nimi (s pomocí AI) dali práce.
Počítejte raději s tím, že jen „lehké učesání“ většinou nestačí. A že často je potřeba všechno výrazně přepsat.
Jasně. Když to dává smysl, rád si ji vezmu na pomoc. Třeba při vyhledávání informací, aktualizaci článků nebo při přípravě publikačního plánu. Důležité pro mě je, jestli mi dokáže zrychlit a ulehčit práci. Pokud ano, jdu do toho!
Copyright © 2025 Jan Němec – Copy jako Brno | Cookies | Osobní údaje | Realizace: Tomáš Fabián